RODO

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, informujemy, że:

 

Administrator Danych Osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Konopka Tomczykowski Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, Aleje Jerozolimskie 93, 02-001 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001046063, NIP 7011154302 (dalej zwana „Konopka Tomczykowski Sp. z o.o.”, “Administrator”).
Z Administratorem można skontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych osobiście w siedzibie, za pośrednictwem adresu e-mail daneosobowe@konopkatomczykowski.pl bądź listownie na adres siedziby.

 

Źródło pochodzenia danych osobowych oraz ich zakres

Dane osobowe pozyskujemy bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą (w szczególności poprzez kontakt osobisty, telefoniczny, e-mailowy, na bazie pełnomocnictw, umów, innych formularzy i oświadczeń), bądź zostały one przekazane na rzecz Konopka Tomczykowski Sp. z o.o. od Pani/Pana pracodawcy/zleceniodawcy z którym Administrator współpracuje lub podejmuje działania w celu nawiązania tej współpracy.
Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następującym zakresie: imię, nazwisko, stanowisko, podmiot zatrudniający, służbowy adres e-mail, numer telefonu.

 

Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

W ramach prowadzonej działalności Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:

  1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane
    dotyczą, przed zawarciem umowy – przetwarzanie w celu realizacji zleconej usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, w tym kontakt, odpowiedzi na zapytania,
  2. art. 6 ust. 1 lit. c RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawne gociążącego na administratorze – przetwarzanie w celu realizacji obowiązków wynikających z
    przepisów prawa w tym Kodeksu Cywilnego, Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, Ustawy o rachunkowości, Ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego,
  3. art. 6 ust. 1 lit. f RODO: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora – przetwarzanie w celu rozpatrywania reklamacji, zapewnienia prawidłowego przepływu informacji pomiędzy spółkami powiązanymi z Administratorem oraz w celu ustalania, dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami

 

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

 

Odbiorcy danych osobowych

Na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz zawieranych umów, Administrator może przekazywać dane osobowe innym odbiorcom, w szczególności w celu realizacji zawartych pełnomocnictw i umów oraz ciążących na Administratorze obowiązków prawnych. Do kategorii tych odbiorców należą m.in.: dostawcy rozwiązań infrastruktury IT, podwykonawcy, dostawcy i podmioty współpracujące ze Spółką, świadczące usługi obsługi administracyjnej, księgowo-finansowej, kadrowej, usługi doradcze i inne usługi zamówione przez Spółkę. Podmioty te mogą wykorzystywać również dalsze podmioty przetwarzające. Dostęp do danych osobowych mogą mieć również organy i podmioty uprawnione do tego na mocy przepisów prawa. Administrator nie udostępnia danych osobowych komercyjnie bez zgody osoby, której dane dotyczą.

 

Przekazywanie danych do państw trzecich

Dane osobowe mogą być przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG), na zasadach określonych w rozdziale V RODO, a w takim przypadku Spółka stosuje się do tych wymów RODO i transfer danych osobowych poza EOG może opierać się m.in. na podstawie Standardowych Klauzul Umownych.

 

Okres przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane nie dłużej niż jest to niezbędne do realizacji określonych powyżej celów, a gdy wymóg przetwarzania danych osobowych wynika z przepisów prawa, przez okres określony w tych przepisach. W przypadku zgłoszenia potrzeby skorzystania z praw przysługujących podmiotom danych, dane będą przetwarzane do momentu zakończenia realizacji związanych z tym procedur.
Szczegółowe informacje w tym zakresie można uzyskać poprzez kontakt z Administratorem.

 

Prawa osób, których dane dotyczą

W przypadkach i na zasadach określonych odpowiednio w art. 15, 16, 17, 18, 20 i 21 RODO, o ile nie wyłączają tego przepisy szczególne, przysługuje Pani/Panu: prawo do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Zgłoszenie potrzeby skorzystania z przysługujących na mocy RODO praw można kierować do Administratora osobiście, listownie lub mailowo.
Ponadto, ma Pani/Pan również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym na terytorium Rzeczypospolitej Polski jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) z siedzibą w Warszawie (00193), ul. Stawki 2.